Selecteer een pagina

Denk niet zo moeilijk over je logo

apr 6, 2020 | Huisstijl

Ik zie het zó vaak gebeuren: mooie boodschappen, driedubbele betekenissen en drukke illustraties krampachtig verwerken in een logo. Je bent supertrots want: zelf gemaakt, en alles waar je voor staat zit erin verwerkt. Alleen… niemand ziet dat, behalve jij.

Anderen zien vooral tierelantijntjes, drukte. Ze zien je daardoor niet als de professional die je bent, maar eerder een hobbyist die niet zo serieus genomen hoeft te worden. Het gevolg is dat je geen indruk maakt, niet betrouwbaar en professioneel over komt en zelfs baasjes afstoot. Onderschat de waarde en impact van een logo dus niet.

Maar weet je… Een logo hoeft niet zo ingewikkeld te zijn. Als je erop let, bestaan veel logo’s alleen uit letters. Wil je heel graag een illustratie/vorm in je logo? Onthoud dan: keep it clean & simple. Less is more. Hoe minder kleuren, vormpjes, hoekjes, lijntjes, vlakjes, hoe beter. Dat is niet altijd makkelijk. Het is écht moeilijker om een strak, minimalistisch logo te maken dan in de val te trappen door te blijven toevoegen.

Dit gebeurt er als je een modern, duidelijk en professioneel logo hebt:

  • Niet meer onzeker zijn over je logo
  • Je serieus genomen voelen
  • Weer gemotiveerd raken om zichtbaar te worden
  • Baasjes laten zien dat jij die professional bent die ze kan helpen
  • Ze nieuwsgierig maken naar meer
  • Ze jou laten vertrouwen
  • Makkelijker baasjes aantrekken
  • En zo meer honden helpen

Denk je nu: “Shit, ik heb misschien ook wel een tierelantijntjes-logo”? Ik wil je niet onzeker maken, maar wel bewust maken. Dat het misschien wel eenvoudiger, simpeler en sterker kan. Dat je nu misschien ideale klanten afstoot i.p.v. aantrekt.

Twijfel je? Mail je logo even naar simone@digitalepootjes.nl, dan kijk ik met je mee.

8 mega logo-blunders die baasjes wegjagen

Of je nu een logo ontwerper hebt ingeschakeld, of dat je zelf aan de slag bent gegaan: het laatste wat je wilt, is dat je logo baasjes afschrikt. Sterker nog, een logo is juist bedoeld om een goede eerste indruk te maken en te laten zien dat jij die expert bent die...

8 website-gerelateerde termen uitgelegd

Deze blog is voor die hondenprofessionals die liever met hun laarzen in de modder tussen de honden staan. Jij ja 😉 Als je je gaat verdiepen in je (nieuwe) website, vliegen de website-gerelateerde termen je om de oren. Ik zal je niet vervelen met alle jargon en...

Denk niet zo moeilijk over je logo

Ik zie het zó vaak gebeuren: mooie boodschappen, driedubbele betekenissen en drukke illustraties krampachtig verwerken in een logo. Je bent supertrots want: zelf gemaakt, en alles waar je voor staat zit erin verwerkt. Alleen... niemand ziet dat, behalve jij. Anderen...
Open chat
1
💬 Vragen?
Hee hondenprof 👋
Stuur me gerust een appje als je iets wilt vragen 😊