Ik zie het zó vaak gebeuren: mooie boodschappen, driedubbele betekenissen en drukke illustraties krampachtig verwerken in een logo. Je bent supertrots want: zelf gemaakt, en alles waar je voor staat zit erin verwerkt. Alleen… niemand ziet dat, behalve jij.
Anderen zien vooral tierelantijntjes, drukte. Ze zien je daardoor niet als de professional die je bent, maar eerder een hobbyist die niet zo serieus genomen hoeft te worden. Het gevolg is dat je geen indruk maakt, niet betrouwbaar en professioneel over komt en zelfs baasjes afstoot. Onderschat de waarde en impact van een logo dus niet.
Maar weet je… Een logo hoeft niet zo ingewikkeld te zijn. Als je erop let, bestaan veel logo’s alleen uit letters. Wil je heel graag een illustratie/vorm in je logo? Onthoud dan: keep it clean & simple. Less is more. Hoe minder kleuren, vormpjes, hoekjes, lijntjes, vlakjes, hoe beter. Dat is niet altijd makkelijk. Het is écht moeilijker om een strak, minimalistisch logo te maken dan in de val te trappen door te blijven toevoegen.
Dit gebeurt er als je een modern, duidelijk en professioneel logo hebt:
- Niet meer onzeker zijn over je logo
- Je serieus genomen voelen
- Weer gemotiveerd raken om zichtbaar te worden
- Baasjes laten zien dat jij die professional bent die ze kan helpen
- Ze nieuwsgierig maken naar meer
- Ze jou laten vertrouwen
- Makkelijker baasjes aantrekken
- En zo meer honden helpen
Denk je nu: “Shit, ik heb misschien ook wel een tierelantijntjes-logo”? Ik wil je niet onzeker maken, maar wel bewust maken. Dat het misschien wel eenvoudiger, simpeler en sterker kan. Dat je nu misschien ideale klanten afstoot i.p.v. aantrekt.
Twijfel je? Mail je logo even naar simone@digitalepootjes.nl, dan kijk ik met je mee.